Juridisch adviseur bij Stichting BWN

Gepubliceerd op 12 maart 2024

(12 – 24 uur per week)

Ben jij maatschappelijk gedreven en op zoek naar werk in de juridische praktijk? Hier is die functie - juridisch adviseur bij Stichting BWN.

Stichting BWN is een groeiende organisatie die staat voor professionele, multidisciplinaire rechtshulp op het gebied van het socialezekerheidsrecht. Als juridisch adviseur bij Stichting BWN maak je burgers wegwijs in de complexe regelgeving, waarbij jij informeert, adviseert en procedeert over de WIA, de Wao, de Wajong en de Wmo. Vind je het leuk om je te verdiepen in dossiers die draaien om bestaanszekerheid en waarin de mens centraal staat? Haal je er voldoening uit om burgers bij te staan om hun recht te halen? Solliciteer dan naar de functie van juridisch adviseur bij Stichting BWN.

Je hebt nodig:

• voltooide opleiding Rechten HBO/WO
  • minimaal 2 jaar werkervaring met arbeidsongeschiktheidsrecht
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
  • analytische en doelgerichte werkhouding
  • empathie en sociale wendbaarheid
  • stressbestendigheid en collegialiteit
  • zelfstandigheid en flexibiliteit
  • maatschappelijke betrokkenheid en kennis van de sociale kaart in het Rijk van Nijmegen

Wij bieden:

Juridisch werk dat ertoe doet, in een kleinschalig team bij een groeiende organisatie met een uniek karakter en diepe wortels in regio Nijmegen. De functie van Juridisch Adviseur bij Stichting BWN wordt gesalarieerd volgens de CAO Sociaal Werk, conform de functie van Sociaal Raadsman. Aanstelling vindt in eerste instantie plaats voor de duur van een jaar, met een proefperiode van 1 maand.

Reageer!

Ben je geïnteresseerd in deze functie? Stuur dan vóór 06 mei 2024 je cv en je motivatiebrief naar e.spitz@stichtingbwn.nl. In je motivatiebrief lezen we graag waarom jij voldoet aan het functieprofiel en waarom je Juridisch Adviseur bij Stichting BWN overweegt te worden. Voor vragen over de vacature en de organisatie neem je contact op met Evert Spitz (e.spitz@stichtingbwn.nl), voor vragen over de functie neem je contact op met Lucia Knoflíčková (lucia@stichtingbwn.nl / 06-15353930).

Stichting Belangenbehartiging Sociale Zekerheid BWN

St. Jorisstraat 72, 6511 TD Nijmegen   www.stichtingbwn.nl